1. Każdy wychowanek ma prawo składać do dyrektora Zakładu Poprawczego i Schroniska dla Nieletnich skargi i wnioski dotyczące w szczególności funkcjonowania placówki i realizowania przez nią zadań statutowych.
2. Skargi i wnioski są składane bezpośrednio do dyrektora lub poprzez kierowników działu, odpowiednio: dyrektora szkoły, kierownika internatu, kierownika warsztatów szkolnych.
3. O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
4. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej lub poprzez stronę www placówki, a także ustnie do protokołu.
5. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
6. W dokumencie przyjęcia zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
7. Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.
8. Przedmiotem skargi lub wniosku może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organy zakładu albo przez ich pracowników, naruszenie praw skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Skarga lub wniosek mogą dotyczyć zwłaszcza:
Nazwa pliku | Publikacja | Rozmiar | ||
---|---|---|---|---|
Kategoria: Skargi i wnioski [ 1 ] | ||||
Procedura i tryb przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Zakładzie Poprawczym i Schronisku dla Nieletnich w Raciborzu
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 548
|
13-06-20 13:20 Katowice IntraCOM |
102.5KB | ||