Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej X

WYCIECZKA W GÓRY OPAWSKIE

2019-11-26

W dniu 24.11.2019 r. wraz z opiekunami: wychowawcą Grzegorzem i strażnikiem Wacławem, wybraliśmy się na wycieczkę, by zdobyć Biskupią Kopę 890 m n.p.m. w paśmie Gór Opawskich.

Z zakładu wyjechaliśmy około godz. 11.00. Nasza podróż przebiegała dość sprawnie, tym bardziej, że w tym dniu była ładna pogoda. Na miejsce, a więc do Jarnołtówka przyjechaliśmy po około półtorej godziny jazdy. Z oznaczeń szlaków (szlak czerwony z Jarnołtówka) wynikało, że na szczyt mamy półtorej godziny marszu, ale biorąc pod uwagę  naszą kondycję i chęć szybkiego zdobycia szczytu okazało się, że dla nas półtorej godziny oznacza godzinę. Właśnie po upływie tego czasu znaleźliśmy się na szczycie, z którego rozciąga się wspaniały widok na Głuchołazy, Nysę oraz Prudnik. Na szczycie Biskupiej  Kopy czekał na nas wspaniały, malowniczy widok, rozciągający się z 18 metrowej wieży widokowej wybudowanej ponad 120 lat temu, z której widać Opole, Wrocław, a nawet Tatry Zachodnie. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w drogę powrotną, która zajęła nam niewiele ponad pół godziny. W samochodzie czekał na nas obiad, który po tak przyjemnej wędrówce smakował wyjątkowo (podziękowania dla pań kucharek). Po krótkiej regeneracji i odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogę, mianowicie na zwiedzanie Głuchołaz, a dokładnie części zdrojowej. W tej części naszej wycieczki zobaczyliśmy uroczy Park Zdrojowy, odbyliśmy spacer wzdłuż rzeki Biała Głuchołaska, na naszej drodze stanęła również Wieża Bramy Górnej oraz Rynek. Po tak przyjemnie spędzonych chwilach przyszedł czas na powrót. Do zakładu przyjechaliśmy wieczorem zmęczeni, ale mimo tego zadowoleni. Podziękowania należy złożyć Panu Dyrektorowi za umożliwienie nam spędzenia w tak ciekawy sposób czasu podczas pobytu w placówce. Mamy nadzieję, że to nie ostatni nasz taki wypad.

Rafał, Dawid, Michał, Mateusz

Powrót

Aktualności

ODSZEDŁ PAN DYREKTOR STANISŁAW KUBACKI

Z głębokim żalem zawiadamiamy, że w dniu 14.01.2020 r. zmarł pan Stanisław Kubacki, wychowawca wielu pokoleń młodzieży, w latach 1991-2007 dyrektor Zakładu Poprawczego i Schroniska dla Nieletnich, z którym związany był przez ponad 50...